När man ska fira

I morgon är dagen. Dagen då jag och min man har varit gifta i fem år. Det känns som betydligt längre, men så var vi ju också förlovade rätt många år innan vi got hitched!
Jag skriver detta idag, för jag vet att i morgon kommer det inte finnas utrymme att blogga. I morgon finns det andra saker som kommer vara betydligt viktigare.

Hur ska man beskriva kärleken till en person, som är så nära en som en person någonsin kan vara? Som är den i hela världen som känner mig bäst. En person jag ibland irriterar ihjäl mig på och tjafsar med. En person som betyder så mycket, att jag inte kan andas vid tanken på att förlora honom. Som är en sådan stor del av mitt liv att jag har glömt hur livet var innan vi träffades. En person som vet precis hur han ska göra när jag mår dåligt, är ledsen eller upprörd. Som tar ner mig på jorden när jag gärna vill flaxa iväg och som håller min hand när han vet att jag behöver det. En person som alltid är på min sida, som får mig att vilja kämpa och får mig att tro på mig själv. Som säger att jag duger när jag själv tvivlar och som älskar mig trots att jag är full av brister. Han, som är lugnet när jag är yrvädret. Han, som är allt som jag inte är, som gör mig komplett.
Att säga jag älskar dig känns så fjuttigt och otillräckligt. Mina känslor är en blandning av så många ord att vissa av orden inte ens är uppfunna ännu. Av ord som jag säger alltför sällan, men tänker ofta.
Sagapo agapi mou!
Ise i zoi mou!
Kommentera

